2 Aralık 2012 Pazar

BİR BEBEĞİM OLDU / ÖLDÜ

ALINTIDIR.

Yayınevi : Dost Kitabevi Yayınları
Basım Yılı : 2002
Sayfa Sayısı : 94


Yazarımız Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dil
Bilimi Bölümü' nü bitirmiş ve Bilkent Üniversitesi
Türk Edebiyat Merkezi' nin koordinatörlüğünde bulunmuştur..

Bu kitabı indirim reyonunda görüp merak edip
almıştım fakat 94 sayfa olmasına rağmen 
bir türlü sonunu getiremedim.
Evet çok sıkıldım ve bundan dolayı sizlerede
tavsiye etmiyorum..

Bir annenin içsel yolculuğunu, annelikten sonra dünyaya
bakışını, kadın - erkek, anne - baba, anne - bebek ilişkisini ve
kadının kendi bedeniyle olan hesaplaşmasını konu almış bir kitap.

Yazarın yaptığı çok güzel gözlemler olmasına rağmen 
genel olarak sıkıcı bir kitap olduğunu düşünüyorum...

Sayfa 14----Doğum annenin değil bebeğin başarısıdır.

Sayfa 42----Kadın-insan geliştikçe onun mali sorumluluğunu
paylaşmıştı.Oldum olası erkek-insanın bu anlamda çok
yükü olduğunu düşünmüştü.Bir eve, eşe, çocuklara bakma
yükümlülüğü taşıyan erkek-insanın şartlarının çok ağır olduğuna kaniydi.
Bu bir baskı unsuruydu erkek-insan için ve ona bazı
sözde haklar veriyordu.Kaçamak yapmak gibi, şiddete başvurmak
gibi, evde tembel olmak gibi ve daima en önemli olmak gibi.

Sayfa 44----Tanrıdan korktuğumuz için çıkarmadık mı onu hayatımızdan?
Korku yüzünden uzaklaşmadık mı ondan?
Tanrı var mı yok mu tartışmasını başlatarak
sevgi var mı yok mu tartışmasını yarattık.Dahiyane!
Ve bu tartışmada sevgisizliğe yenildik.Yenik düşen insan oldu.
Oysa Tanrı oralarda duruyor bir yerlerde, her yerde.
Tanrı bağışlayan değil midir?
Denmez mi ki sonsuz bağışlayandır.
Yalnız sevgi bağışlar.
Çünkü Tanrı sevgidir.

Sayfa 59---- Biz nasıl bozulduk böyle?
Nasıl bu hale geldik Allahım?
Dürüst olmak zor geliyor.Sevemediğimizi ve ne kadar korkak olduğumuzu
itiraf etmek yani. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder



YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ ;)