5 Mart 2013 Salı

BABİL' DE ÖLÜM İSTANBUL' DA AŞK

ALINTIDIR.

Yayınevi : Kapı Yayınları
Kapak Tasarımı : Utku Lomlu
Basım Yılı : 2003
Sayfa Sayısı : 415

İskender Pala' nın, baskıları yüzbinlere ulaşan kitabı
 Babil' de Ölüm İstanbul' da Aşk...

Kitap Fuzuli' nin Leyla ile Mecnun' un aşkını
 konu alarak yazdığı bir kitabın dilinden anlatılıyor.
Yani anlatıcı, bir kitap..Fakat bu kitap
 kendini Mecnun' un yerine koyuyor, 
Mecnun' un hissettiği duygularla anlatıyor
 Leyla' ya olan aşkını..

Yaklaşık 500 yılı konu alan bir kitap yazmış yazar.
İçerisinde büyük bir tarih ve 
divan şairlerinin büyük bir kısmı yer alıyor..

Konusu itibariyle güzel bir kitap,
 ustaca yazılmış ama tarih sevmediğimden midir bilmem
 bana fazlaca uzatılmış geldi.
Kitapta konuları destekler nitelikte resimlerde yer alıyor ki 
bu benim hoşuma giden bir ayrıntı oldu.
Bakın güzel değil mi? ;)

babil de ölüm istanbul da aşk
sayfa  305

Sayfa 87      'Demek ki insanlar niyetlerine göre iyi veya 
kötü, güzel  veya çirkin olabiliyorlar, eşyaya 
bakış açıları da buna göre oluşuyordu.
Ruhlarını şeytana satanlar ile Rahman' a 
adayanlar da  işte bu ince çizgi ile 
birbirinden ayrılıyordu.Birileri zamanı
 çoğaltıyor, diğerleri harcayıp 
tüketiyordu çünkü.Birileri iyi şeylerle 
hayata anlam katarken diğerleri 
hayatın kötülüklerine tapıyordu'..

Dediğim gibi benim tarihle aram pek iyi değildir malesef ve 
doğal olarak bu kitabı okurken bazı yerlerinde çok sıkıldım.
Eğer tarihi kitaplar okumayı seviyorsanız
 benim sıkılmış olmamı dikkate almayın ve
 hemen alıp okuyun derim :)

Okuyanlarda yorumlarını bildirirlerse çok sevinirim ;)

2 yorum:

  1. Benimde tarihle aram iyi.değil ama bu kitabın tarihle alakası olduğunu düşünmüyorum çok sıkıldım tamam konu güzel ama gidişat da sorun var.kaldıki ben bazı tarih kitaplarını bayılarak okuyormuşum bunu anladım benimde tarihin iyi olmadığı halde..tarih i kitap olarak okay sinanoğlu öneririm size tarihi biraz olsun ondan sevdim ben ve ölece okumaya başladım tarihi roman.yorumlamanız hoşuma gitti az öz gayet açık bir dille.teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumlama şeklimi beğendiğin için çok teşekkür ediyorum ve belirtmek isterimki uzun uzun yapılan kitap yorumları beni biraz sıkıyor açıkçası..Bu nedenle kısa ve öz yorumlamayı seviyorum..Sizde beğendiğiniz için ayrıca mutlu oldum..
      Tarih kitaplarına gelecek olursak önyargımı kıramadığım için tarih kitabı alışverişinde pek bulunmuyorum fakat önerinizi dikkate alıp en kısa zamanda okuyacağım..
      Umarım sayenizde bende severim bu tarz kitapları;)

      Sil



YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ ;)